Konstfacks julmarknad

Idag var det äntligen dags för Konstfacks julmarknad. I år var det megalång kö redan innan de slog upp portarna och det blev rätt trångt inomhus, men det var schyst stämning och spännande att kika runt. Eleverna sålde alltifrån finfina julgranskulor till vägguttag i betong (för värmeljus). Det fanns många fina tryck och jag fick med mig två stycken hem. De kommer jag att rama in och visa på bloggen längre fram. Dessutom köpte jag en sardinburk!

Sardinburk i keramik

Ja, en sardinburk i keramik alltså. Den kommer att passa alldeles utmärkt som smyckeförvaring och var ett givet köp. Formgivare är Sara Nermansdotter och efter en titt på hennes hemsida har jag hittat flera fina föremål, så Sara kommer jag att följa framöver.

I anslutning till Konsfacks marknad fanns även en designmarknad där jag hittade UrbnCal.

UrbnCal

Jollygoodfellow, som utgörs av Esa och Lisa Tanttu, har fotograferat portnummer i Stockholm och formgivit en ursnygg kalender för 2010 som redan sitter uppe i vårt arbetsrum. Jag har sett kalendern tidigare och gillar det stilrena uttrycket, så jag är glad att ha den hemma hos oss nu. Titta på bilden nedan för ett coolt sätt att hänga kalendern.

Väggkalender

Bilder UrbnCal: Jollygoodfellow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0