Paradisverkstan

På Hemmässan stod jag och klämde på några av föremålen på bilderna. De ropade KÖP OSS, men det blev inget inköp den gången. Tyvärr, ska jag säga, för jag tycker att de är helt underbara. De tilltalar alla sinnen och ger mig just den där glädjen som jag söker i design.

Fröhus av Paradisverkstan

Serien heter Fröhus och är formgiven av Eva och Olof Paradis på Paradisverkstan. Det är ett keramiskt centrum som ligger på Öland, strax söder om Ölandsbron. De säger själv följande om sin formgivning: "Spelet mellan stram enkelhet och mjuk sirlighet skapar spänning och räckvidd. "

Fröhus från Paradisverkstan

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tack för snälla ord på min blogg!

Din ser jättefin ut. La den direkt i favoritlistan. Lycka till!

2009-10-29 @ 08:48:09
URL: http://www.wendinskan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0