Schyst design hos Camilla #1

Under den här rubriken tänker jag presentera föremål i mitt hem som jag tycker är exempel på god design och som tilltalade mig så fort jag såg dem. Jag börjar med ljusstaken Skugga.

Designföremål: ljusstaken Skugga

Skugga är formgiven av Alexander Lervik och tillverkad i laserskuren stål. Den finns i ett flertal färger hos Galleri Pascale, men jag tycker att svart passar bäst hemma hos mig. Ljusstaken har ett underbart formspråk och det blir ett häftigt skuggspel på bordet när ljuset är tänt, vilket vidgas vartefter ljuset brinner ner (syns tyvärr inte på bilden).

Ljusstaken Skugga

Kommentarer
Postat av: Catta

Halloj! Var ju tvungen att kika in en snabbis, återkommer en annan dag när jag har lite mer tid! :-) Fina bilder och att du använder dig av ett tydligt och aktivt språk när du skriver visste jag ju redan! ;-) Fin blogg! KRAM //Catta

2009-10-19 @ 23:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0